Bavulunuzun zarar görmesini nasıl önlersiniz?

Uçaktan indiniz, bağajınızı alacaktınız, bir baktınız kırık veya fermuarı açık, içi dağılmış... Siniriniz tepenizde. Peki bunu önlemenin yolu var mı? İşte cevabı...

Haberin Devamı

Terminalde bavulunuzu check-in kontuarında teslim ettikten sonra bir sonraki buluşmanız indiğiniz havalimanında. Aradaki süreçte, bagaj bantlarında başlayan bavulunuzun yolculuğu, yer hizmetleri çalışanlarının ellerinden geçip uçağa gidiyor. Gittiğiniz yerde de tam tersi işlem yapılıyor.

 

Zamana karşı yarışta bir bakıyorsunuz, bagaj römorkundan düşen bavullar, apronda eziliyor. Hızla atılan çantalar hasar görüyor. Bunu önlemenin yolu var mı? İşte bu sorunun cevabını Conde Nast Traveller havalimanında çalışan bagaj yükleme işçilerinde aradı. Verdikleri yanıtların bazıları şöyle...

 

- Yer hizmetlerindeki işçilerin en sevdiği bavullar, altlarında tutma yeri olanlar. Bu tür tasarımların iki elle kavranması kolay. Bavullar uçağın altına yüklenirken tek bir noktadan tutulmuyor. Güç farklı noktalara yayıldığı için daha az hasar görüyor.

 

Haberin Devamı

- Bavullarının fermuarlarını tam kapatmadan teslim eden çok sayıda yolcu var. Yükleme sırasında açılan, içindekilerin dışarı saçıldığı bavullardan çalışanlar nefret ediyor. Bazen tüm operasyon duruyor. Çanta toparlanmaya çalışılıyor.

 

- Kabine sıvı alınmasının kısıtlanmasının ardından birçok yolcu şampuan, parfüm gibi likit ürünleri, kargoya verdiği bagajında taşıyor. Ancak bunları bavulların ön gözlerine yerleştirmek çok tehlikeli. Genellikle plastik ambalajdaki şampuanlar sıkıştığında patlıyor. Çantanız rezil olurken şampuan etrafındaki diğer bavullara da bulaşıyor. Aman dikkat! Bu tür likitleri çantanızın içine yerleştirin.

 

- Dört tekerlekli bavulları ilerletmek daha kolay. Dört tekerleği ile desteğe gerek kalmadan yer değiştirebiliyor. Eğer bavulunuz iki tekerlekli ise genellikle atılıyor. Bu da kırılma-hasarlanma riskini yükseltiyor.

 

- Bazı bavul imalatçılarının ‘dünyanın en hafif bavulu’ olarak sattıkları tasarımların birçoğunun iç yapısı çok zayıf. Hafiflik açısından tam puan alan bu çantalar darbelere gelmiyor. Tavsiye, ağırlıktan çok dayanıklı bavulları tercih etmeniz.

 

Haberin Devamı

- Yer hizmetleri operasyonunda en önemli maddelerden biri emniyetli operasyon. Bavuldan düşebilecek bir parça eğer uçağın motoruna kaçarsa bir havayolu şirketinin kâbusu olabilir. O etiketin kopup motora girmesinin maliyeti milyon dolara kadar çıkabiliyor. Bu nedenle çoğu zaman bu parçalar kopabiliyor. Genellikle bavula yapışan etiketleri tercih edin. Bagaj işçileri bir risk görürse kopartabiliyor.

 

 

AİR CANADA YÜZDE 60 BÜYÜDÜ

 

Türkiye’ye Boeing 787 ile tarifeli olarak uçan ilk tek havayolu Air Canada, bir yılda yüzde 60 büyüyerek rekor kırdı. Business, premium ekonomi ve ekonomiden oluşan üç kabinli uçakları ile yaz döneminde İstanbul-Toronto hattında yüzde 90 doluluk yakaladı. Şirketin Türkiye operasyonunun başında bu sektörün tecrübeli isimlerinden Nedime Konuksever var. Krize ve yaşanan olaylara rağmen Türkiye’ye güvendiklerini söyleyen Konuksever, “Buradan Kanada’ya ciddi talep var. Amacımız, öğrenci ve aktarmalı uçuşlara önümüzdeki dönemde daha fazla turizm ve iş amaçlı seyahatleri ekleyebilmek. Air Canada olarak Kanada’nın yanı sıra ABD ve Küba’ya çok iyi bağlantılar sunuyoruz. THY ile Star Alliance üzerinden ortaklığımız var” diyor. Havayolunun 180 derece yatak haline gelen business class’ında bilet fiyatları 2 bin, premium ekonomi 740, ekonomi biletleri de gidiş-dönüş, vergi ve harçlar dahil ortalama 350 dolardan başlıyor. Ayrıca business ve premium ekonomi yolcuları, Toronto aktarmalarında ‘stop over’ kampanyaları ile birer gece ücretsiz otel imkânından yararlanıp bölgeyi gezebiliyor.

Yazarın Tüm Yazıları