‘Gelinlikle ne işim olur’ dedi ama şimdi ünlü bir marka

Haberin Devamı

KENDİ işini kurmak gibi bir düşüncesi yoktur. Üniversiteyi bitirip kariyerine maaşlı çalışan olarak yön vermektir amacı. Öyle de yaptı. Reklamcılık, perakende, demir-çelik ve turizm sektörlerinde görev alır. 10 yıl önce de gelinlik sektöründe çalışan arkadaşı, ‘Ben ayrılmak istiyorum, kurumu da mağdur etmek istemiyorum. Gel sen çalış’ der. Dilek Tolungüç, ‘Benim gelinlikle ne işim olur’ dese de bir anda kendisini o işin içinde bulur. 2012’de de kendi işini kurmaya karar verir. Küçük bir atölyede butik olarak ürettiği gelinlikleri, İtalya başta olmak üzere Avrupa ülkelerine ihraç etmeye başlar. Ama başka bir hayali daha vardır. Yüzyılardır kadınların gardırobunda yerini alan ‘büstiyer’ üretmek. Bu alanda pek üretim yapan olmadığı için de çekimser davransa da, el atar. Porso Mio markasıyla sektöre adım atan Tolungüç, bugün birçok ünlü ismi giydiriyor. Alaçatı’da bir mağazası olan Tolungüç, gelinliğin yanında İtalya, hatta ünlülerin mağazası olarak bilinen İngiliz ‘Harrod’s’a büstiyerleriyle girmeyi başardı. Perakendede gelişmek adına çocukluk arkadaşı Aslı Çiftçikara ile güçlerini birleştiren Dilek Tolungüç, ihracatı artırmak, iç piyasada ise İzmir, Ankara, İstanbul gibi kentlerde de Torso Mio mağazaları açmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

‘Gelinlikle ne işim olur’ dedi ama şimdi ünlü bir marka


İlgi duymuyordu işi oldu
Dilek Tolungüç ve Aslı Çiftçikara. Yolları ortaokul yıllarında kesişen, liseyi hatta ayrı bölümler olsa da üniversiteyi birlikte okuyan ve farklıı sektörlerde iş hayatına atılan iki arkadaş, bugünlerde ‘ünlülerin büstiyercisi’ diye anılır oldu. Tocan Tekstil’in kurucusu Tolungüç ve perakende ayağındaki ortağı Aslı Çifçikara ile Torso Mio’nun ortaya çıkış öyküsünü ve gelecek planlarını konuştuk.
Annesinin terzi olmasına rağmen Dilek Tolungüç, bu alana ilgi göstermediğini anlatarak, şöyle devam etti:
“Kumaş, iplikle tanışmam çok eski. Annem terziydi ve benim sadece ufak yardımlarım oluyordu. O yıllarda hiç aklımda olan bir uğraş değildi. Hedefim üniversiteyi bitirip profesyonel olarak hayatıma şekil vermekti. Öyle de yaptım. Ankara Üniversitesi Basın Yayın Bölümü’nü bitirdim. İzmir’e döndüm ve bir reklam firmasında çalışmaya başladım. Bu maceram uzun sürmedi. Yabancı dilimi kullanarak iş hayatıma hep yön verdim. Perakende, demir-çelik ve turizmde çalıştım. İş hayatına arar verdiğim bir dönemde de tesadüfen gelinlik sektörüyle tanıştım. ‘Gelinlikle ne işim olur’ dememe rağmen, bir anda kendimi işin içinde buldum. Dış ticaret alanında çalışmaya başladım ve özellikle Avrupa’da iyi bir çevre edindim.”

Haberin Devamı

‘Gelinlikle ne işim olur’ dedi ama şimdi ünlü bir marka


Avrupalı gelinleri giydiriyor
2012’de ‘kendi işimin patronu olayım’ fikrinin belirdiğini ifade eden Dilek Tolungüç, eşinin ve ailesinin desteğiyle gelinlik üretimi için atölyesini kurar. Çocukluğunda hep gözünün önünde olan ama kariyer planlamasında hiç yeri olmayan iğne, iplik ve kumaş üçlemesi yıllar sonra işi olur. Tolungüç, “Gelinlikte butik üretim yapıyoruz. İtalyan bir tasarımcıdan destek alıyorum. İtalyan bir marka için üretimin yanı sıra Belçika, İngiltere, Malta, Almanya ve Avusturya gibi birçok Avrupa ülkesine ihracatımız var. 10’un üzerinde noktada yer alıyoruz. Biz buralara koleksiyon gönderiyoruz. Yurt dışı tamamen toptan. Perakendede iç piyasaya ürün veriyoruz. Burada da Aslı ile ortaklığımız var. Tüketiciyle, Alsancak ve Alaçatı mağazalarımızda temas kuruyoruz. Gelinliğin yanında isteğe göre, abiye ve mezuniyet gecelerine özel tasarımlar yapabiliyoruz” diyor.

Haberin Devamı

‘Gelinlikle ne işim olur’ dedi ama şimdi ünlü bir marka


HAYALDİ GERÇEK OLDU
Gelinlikle tanışmasının ardından büstiyer üretimi hayalini de hayata geçirmek isteyen Dilek Tolungüç, bu süreci şöyle anlattı:
“Büstiyerin kadınlarda çok güzel durduğunu düşünüyorum. Kadına ayrı hava katıyor. Kadını kadın gibi gösteren bir ürün. Ben de giymeyi çok seviyorum. Ama Orta Çağ’dan bu yana var olan bir kıyafeti Türkiye’de üreten pek kimse de yoktu. Aklımın hep bir köşesinde bunu yapmak yatıyordu. Acıkçası, üreten birileri de olmayınca pek cesaret edemiyordum. ‘Yapmamışlarsa bir nedeni vardır’ diye düşünüyordum. Belirli aralıklarla 4 kız arkadaşımla bir araya gelirdik. Yine o toplantılardan birine büstiyer hazırlayarak gittim. Hepsi çok beğendi. Sonra ismi ne olsun diye konuşuldu. Aslı heykelde yaptığı için vücut kısmına ‘torso’ dendiğini hatırlatarak, ‘Torso’ olsun dedi. Bana çok erkeksi geldi. Sonra Torso’nun sonuna Mio’yu ekledik. Böylece, ‘Benim Bedenim’ anlamına gelen Torso Mio bir geyik muhabbetinde çıktı. Üretime başladık ve geçen yıl mayıs ayında da Alaçatı’da mağaza açtık. Çok iyi geri dönüşler aldık. ‘Uzun zamandır arıyorduk, bulamıyorduk’ diyen çok kadınla buluştuk. Yüzlerce kadından teşekkür aldık. Aslında kadınlar bizi bekliyormuş. Büstiyerlerin tasarımı tamamen benim.”

Haberin Devamı

‘Gelinlikle ne işim olur’ dedi ama şimdi ünlü bir marka


HARROD’S VE İZMİRLİ
Gelinliğin yanında büstiyerde de ihracata başladıklarını ifade eden Dilek Tolungüç, “İtalya’da bir noktada satışımız var. Bizi mutlu eden bir başka konu ise yakın zamanda İngiltere’deki Harrod’s mağazalarında yerimizi aldık. Hatta orada ürünümüzün satıldığını öğrendiğim gün ağladım. Bu bizim için büyük bir başarı. Hedefim yurt dışında yeni noktalarda yerimizi almak” diyor.


MAĞAZALAR 2016’DA
Uzun yıllar özel sektörde finans alanında çalışan ve Dilek Tolungüç ile perakende ortağı olan Aslı Çiftçikara, hem gelinlik hem de büstiyerle ilgili mağazalaşmada farklı düşünceleri olduğunu anlatarak, “Gelinlikte iç piyasada sadece kendi mağazamızda müşteriyle buluşuyoruz. İlerleyen yıllarda bu sayıyı artırmak istiyoruz. İzmir, Ankara, Bursa ve İstanbul’da mağaza açma planlarımız var. 2016’da bunu hayata geçirmek istiyoruz. Büstiyerde ise yine bu kentlerde belirli noktalara ürün vermek istiyoruz. Bu da önümüzdeki yıl gibi olacak. Zaten amacımız önce büstiyerle bir yer edinip ardından kendi mağazalarımızı açmak” bilgisini paylaştı.

Haberin Devamı

‘Gelinlikle ne işim olur’ dedi ama şimdi ünlü bir marka


MAGGIES SOTTERO İLE İŞBİRLİĞİ
10 yıllık deneyimle İtalya’da geniş bir çevre edindiklerini anlatan Dilek Tolungüç, Amerikalı dünyaca ünlü gelinlik firması olan Maggies Sottero’nun İtalya’daki distribütöryle de çalıştıklarını belirterek, “Şimdi o distribütör Türkiye’ye de Maggies Sottero markasını getiriyor. Biz de onunla partner olacağız. Gelinlikte butik çalıştığımız için bu işbirliği bize farklı kulvar açacak. Sonuçta bizim kitlemiz ‘güzel şeyler’ arayanlar. Bu işbirliği kasım ayında İstanbul’da düzenlenecek fuarda lanse edilecek” dedi.

ÜNLÜLERİN BÜSTİYERCİSİ
* Büstiyer üretimiyle önemli bir boşluğu dolduran Torso Mio markası Alaçatı’daki mağazayla birçok ünlü isme ulaşmış durumda. Ece Vahapoğlu, Çağla Şikel, Süreya Yalçın, Nurseli İdiz bunlardan bazıları.
* Büstiyerde modayı yaratan taraf olduklarını anlatan Dilek Tolungüç, bu yıl neon renklerin gözde olduğunu anlatıyor. Ayrıca, ikad desenler de çok popülermiş.
* ‘Çocuklar nasıl Barbie’lerini giydiriyorsa biz de aynı mantıkla oyun oynuyoruz’ diyen Dilek Tolungüç, bir kadının yapabileceği en keyifli işle uğraştığını söylüyor.

Yazarın Tüm Yazıları