Fitili, Ela’nın gelişi ateşledi

Haberin Devamı

ÇOCUKLUĞU incir bahçelerinin arasında geçer. Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nin ardından kariyerine profesyonel olarak devam etme kararı alır. Amerika’daki masterın ardından Koç Holding ve 3M’de planlama mühendisi olarak çalışır. Ama aklında hep kendi işini yapma fikri vardır. Bu fikir kızı Ela’nın doğumuyla hızlanır. İstanbul’dan İzmir’e gelir... Ve Amerika’da yakından tanıma fırsatı bulduğu burgeri iş kapısı yapar. 2009’da Ohannes Burger’i kurar, ilk şubesini Bornova’da açar. Mehmet Ali Yazıcıoğlu, bugün 4’e ulaşan şube sayısını yıl sonuna kadar 8’e çıkarmaya hazırlanıyor, 3 yılda 20 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. 2016’da İstanbul’a açılma planları yapan Yazıcıoğlu’nun gündeminde yurt dışı da var. İlk durak ise Moskova...

Fitili, Ela’nın gelişi ateşledi

Haberin Devamı

ACABA NE İŞ YAPSAM

Lezzet avcısı Mehmet Ali Yazıcıoğlu’nun 2009’da Bornova’da ilk şubesini açtığı Ohannes Burger, bugün dünyaya açılma planları yapan hızlı balık. Butik hamburgerci temasıyla farklı dünya lezzetlerini Türk damak tadına uyarlama misyonuyla hareket eden Yazıcıoğlu’nun girişimcilik öyküsü ve gelecek planlarını konuştuk. 1977 Almanya Münih doğumlu genç iş insanı Yazıcıoğlu’nun çocukluğunun bir kısmı Aydın Germencik’te incir bahçelerinde geçmiş. Yazıcıoğlu, öyküye şöyle devam etti:
“İzmir’de ilk orta ve lise eğitiminin ardından Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nden mezun oldum. Daha sonra Amerika’da işletme masteri yaptım. Ve kariyerime profesyonel olarak devam etme kararı aldım. İstanbul’da Koç Holding ve 3M gibi önemli firmalarda planlama mühendisi olarak çalıştım. Kurumsal çalışma kültürüne dair pek çok önemli deneyim elde ettim. İlk çocuğumuz ‘Ela’ doğunca da eşimle İzmir’e dönme kararı aldık. Kızımızla daha çok vakit geçirmek için böyle bir karar aldık. Tabii bu benim yıllardır hayalini kurduğum ‘kendi işimi kurma fikrini’ de iyice su yüzüne çıkarmış oldu. Kalabalık bir arkadaş grubuyla ‘acaba ne iş yapsam’ diye düşünürken ‘burgerci’ açma fikri ortaya çıktı. İsim konusunda da arkadaş grubuyla birlikte beyin fırtınası yaparken, o dönemde mizah dergilerinde popüler bir isim olan ‘Ohannesburger’ isminde karar kıldık.”

Haberin Devamı

10 KİŞİLİK DENEY GRUBU

Her ne kadar burgerci fikri arkadaş ortamında çıksa da Mehmet Ali Yazıcıoğlu, Amerika’da master yaptığı yıllarda burger kültürünü yakında tanıma fırsatı bulmuş:
“Amerika’da gördüğüm bu lezzetleri Türk damak tadına uygun yapmaya karar verdim. Kendimin ve eşimin damak tadına güveniyordum, fakat ticari bir işletme açmak, mutfak bilgisi ve diğer detaylar işin apayrı bir boyutuydu. Bu konuda öncelikle çok iyi araştırmalar yaptım. Endüstri mühendisi olmanın verdiği beceriyle, bilgi toplamak ve işlemek zaten benim işimdi. Kendi yediğimiz ve beğendiğimiz ürünlerin ne olduğunu araştırarak başladık işe. Kendi özgün lezzetlerimizi oluşturmak istedik. Bir marka yaratalım ve şubeleşelim hayaliyle yola çıktık. İlk önce bir atölye mutfağı oluşturduk. Kendi burgerlerimizi yaptık. 10 kişilik bir arkadaş grubuyla 6 ay denemelerde bulunduk. Mağaza konusunda, bir iç mimarla çalıştık. Yurt dışında gördüğümüz örneklerden bir sentez yapıp kendimiz uygulamak istedik.”

Haberin Devamı

Fitili, Ela’nın gelişi ateşledi

İZMİR’DEN MOSKOVA’YA

Bugün İzmir’de 4 şubeyle faaliyet gösterdiklerini söyleyen Mehmet Ali Yazıcıoğlu, yenileriyle ilgili şu bilgileri paylaştı: “Yıl sonuna kadar 3 şube daha açmayı hedefliyoruz. Ege Park Balçova ve Manisa şubeleri için sözleşme imzaladık. 3 yıl içinde de 20 şubeye ulaşmayı planlıyoruz. 2016’da ise İstanbul’da yapılanma gündemde. İstanbul’da markayı konumlandırmamız daha kolay olacak. Çünkü artık sistemi oturtmuş durumdayız. Ulusal marka hedefimiz için mesafe kat ettik. Yurt dışına açılma hedefimiz var. İlk yurt dışı şubemizi de Moskova’ya açmak gibi bir düşüncemiz var.”

KANLAR UYUŞMALI

Türkiye’nin farklı kentlerinden franchise talebi aldıklarını paylaşan Mehmet Ali Yazıcıoğlu, franchise işinde acele etmediklerini belirterek, şunları aktardı:
“Çünkü franchise verdiğiniz kişiyle aslında iş ortağı oluyorsunuz. Markayı emanet ediyorsunuz. Bütün adaylarla bire bir görüşme yapıyoruz. Yatırımcıyla kan uyuşması olması gerekiyor. Yatırımcının müşteriyi sadece kendi müşterisi gibi değil, hepimizin müşterisi gibi görmesi gerekiyor. Amacımız isim hakkı satmak değil, düzgün ve güvenilir şubeler yaratmak.”

Haberin Devamı

Fitili, Ela’nın gelişi ateşledi

SIRRI ETTE

Hamburgerde et önemli bir konu. Mehmet Ali Yazıcıoğlu’da ilk günden itibaren bu konuda hep bir kaygı duymuş. Yazıcıoğlu, özel lezzetin formülünü şöylme anlatıyor “Çünkü bir türlü aradığımız aromayı bulamıyorduk. Biz de kendi ihtiyacımızı karşılayacak bir yetiştirme tesisi kurduk. 2 yıl orayı işlettik. Daha sonra Sabancı Grubu’nun Antalya’daki üretim çiftliğiyle anlaştık. Simental dana etini kullanıyoruz. Orada istediğimiz kalite ve aromadaki etleri bulabiliyoruz.”

Fitili, Ela’nın gelişi ateşledi

LEZZETTE EN ZOR ŞEHİR İZMİR

Mehmet Ali Yazıcıoğlu, İzmir’in lezzet konusunda Türkiye’nin en zor şehri olduğunu düşünüyor. İzmirli müşterilerin çok seçici ve fiyat - kalite dengesinden sunuma kadar pek çok şeye dikkat etiğini söyleyen Yazıcıoğlu, “İzmir’de başarırsanız, her yerde başarırsınız. Bizimde kulaktan kulağa yayılan bir öykümüz var. Bu da başarılı olduğumuzun bir göstergesi” diyor.
Yazıcıoğlu, soslar ve yeni lezzetler konusunda ise deneyimli şef Martin Meakens ile çalışıyor. Ana merkezde üretim yaparak, tüm şubelerdeki lezzet kalitesini koruma düşüncesinin her şeyden önemli olduğuna inanan Yazıcıoğlu, “Marka oluşturmak işin yarısı. Ürünler nasıl stoklanmalı, dondurulmalı, şubelere nasıl dağıtılmalı, bunların altyapısını da oluşturmak gerekli. Ürün gamında da kendimizi geliştirmek istiyoruz” diyerek rotalarını anlattı.

KISA KISA

Haberin Devamı

* Mehmet Ali Yazıcıoğlu, 2015’in ilk yarısında 200 bine yakın hamburger sattıklarını söylüyor.
* Ohannes Burger, satışlarının yaklaşık yüzde 30’unu paketten yapıyor.

Yazarın Tüm Yazıları