Bir çuvalla başladı

Her şey bir çuval kot kumaşıyla başlar.

Haberin Devamı

 Endüstri mühendisidir. Ama tekstile yönelir. Tesadüf eseri girdiği bu sektörde Nedim Örün, toptan kot kumaşı ticareti yapar. Zamanla işleri büyüten Örün, İtalya’da moda alanında master yapan kızı için gelinlik üretimine başlar. Ancak kızı Gülberk Örün’ün gelinliği istememesi yeni bir markayı ortaya çıkarır. Tüm aile fertleriyle birlikte Nedim Örün, bugün amiral gemisi denim kumaşın yanında gelinlikte RB-Amber, genç bayan giyimde ise Poupee ile yola devam ediyor.

Bir çuvalla başladı

İlk para Teksas Tommiks’ten

Nedim Örün, kendi işlerinde elde ettiği başarı gibi sektörün gelişiminde de önemli bir aktör... Çocukluk yıllarında başlayan müteşebbis ruhla çeşitli adımlar atan Nedim Örün, uzattığı üniversitenin 5’inci yılında tanıştığı tekstil sektörüyle kariyerine yön vermiş. Her biri farklı sektörlerde ticaretle uğraşan Örün ailesinin dördüncü kuşak temsilcisi ve Örünler Tekstil’in kurucusu Nedim Örün ile hem girişimcilik serüvenini, hem de gelecek planlarını konuştuk.
Büyük dedenin Hisarönü’nden toptan peynir, dedenin bisiklet ve motosiklet, babasının ise kereste ticareti yaptığını söyleyen Örün, öyküsünü şöyle anlattı:
“Hiçbiri babasını işini yapmamış bir aile. İlkokul yıllarında ‘Teksas, Tommiks’ gibi çizgi romanları evin penceresinden iple sarkıtıp, ikinci el olarak satardım. Buna bir süre sonra oyuncak askerlerimi de ekledim. Bu ilk girişimcilik adımım oldu. Daha sonra ise lise sonda iki arkadaşımla birlikte trafik lambası şeklinde oto kokusu üretip sattık. Bu işe de arkadaşım yurtdışında görüp beğendiği için girdik. Kalıpları ürettirip 2 bin tane kokuyu, oto aksesuvarcılara sattık. Bunu üniversite birinci sınıfta da devam ettirdim.”

Haberin Devamı

Bir çuvalla başladı

Bir daha yapmam demişti

Ege Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nde okuduğu 4 yıllık dönemde 52 ders alan Nedim Örün, bunların sadece 17’sini verir. Nedim Örün, kalan 35 dersi ise 5’inci yılda vermek için kolları sıvar. Örün, “Üniversiteyi uzattığım dönemde boş kaldım. İstanbullu bir arkadaşımda benim gibi üniversiteyi uzatmıştı. Onun babası da Türkiye’nin ilk denim kumaş üreticisi Akfil’de boyama bölümünün müdürüydü. Arkadaşıma sınav tarihlerini bildirmek için aradığımda ne yaptığı sordum. Çünkü benim canım sıkılıyordu. O da babasının çalıştığı fabrikadan parça denim kumaş alıp sattığını söyledi. İstersem bana da kumaş gönderebileceğini paylaştı. Bir çuval 3’üncü kalite parça denim kumaşı İzmir’e satmam için gönderdi. Gelen kumaşlardan numune alıp Mimar Kemalettin ve Çankaya’daki konfeksiyonculara gittim. Bir haftalık koşturmacanın ardından bir sonuç çıkmadı. Umudu kestiğim anda not bıraktığım bir firma aradı. Gittim görüştüm, fiyatta anlaşamadık. Tabii arkadaşın parasını göndermek gerekiyordu. Kar etmeden geliş fiyatına elden çıkardım. ‘Bir daha yapmam’ diye düşünürken yeni siparişler geldi. Ürünün fiyatını 10 kuruş artırdım. 5 çuval daha parça kot kumaşı sattım. Başka siparişler de gelince bir anda kendimi işin içinde buldum” diyerek 1979 Aralık’ta toptan denim kumaşı ticaretiyle sektöre adım atışını anlattı.

Haberin Devamı

Bir çuvalla başladı


ARSA FİYATINA 5 TOP KUMAŞ

Bir yandan toptan kumaş ticareti yapan Nedim Örün, buna zamanla perakende ayağını da ekler. Okulun ardından askere gitmeye hazırlanan Nedim Örün, “O dönem denim kumaşının fiyatı sürekli yükseliyordu. Rahmetli babam kardeşimle bana Çeşme’de bir arsa almıştı. Askere gitmeden bunu sattık. O parayla da 5 top denim kumaşı aldık. 4 aylık askerliğin ardından kumaşın metre fiyatı yüzde 100 artmıştı. Onu satıp sermaye yaptık. Çankaya’da bir dükkan açtık. Zamanla işleri büyüttük. Önce Mimar Kemalettin Caddesi, 1999’da da şu an bulunduğumuz MTK Tekstilciler Sitesi’ne geçtik. Bugün ağırlıklı sektörün en büyüklerinden, dünya denim sektörüne yön veren Kayseri’deki Ordenim’in Türkiye’deki 3 bayisinden biriyiz. Türkiye’nin birçok noktasına ürün veriyoruz. Hatta zaman zaman ihracat bile yapıyoruz. Yaptığımız işin niş olmasına dikkat ediyoruz. Ordenim’e zamanla kendi özel kitlerimizi de yaptırdık. Şu an 20’ye yakın denim kumaş tipimiz var. Bu bize özel” diyerek denim kumaşta geldikleri noktayı paylaştı.

Haberin Devamı

Bir çuvalla başladı


O KIZI İÇİN DÜŞÜNMÜŞTÜ AMA

Nedim Örün, yıllardır başarıyla sürdürdüğü denim kumaş ticaretinde işin konfeksiyon tarafına girmeyi hiç düşünmemiş. Bunun altından yatan neden ise ürün verdiği 250 firmaya rakip olmamak. Bunun yerine 6 yıl önce tekstilin farklı bir kolunda üretime yöneldi. Asıl hedef İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda İşletme Bölümü’nden mezun olan ve o dönem Paris Marangoni Enstitüsü’nde moda tasarım masteri yapan kızı Gülberk Örün. Nedim Örün, şöyle anlattı;
“Kızımı düşünerek gelinlik sektörüne adım attım. Ama ne var ki kızım gelinlikte yol almayacağını kesin bir dille söyledi. Biz de eşim Engin Örün’ün tasarım ve ressamlık deneyimiyle gelinlik sektörüne girdik. Eşim aslında işletme mezunu. Ama bu işlere doğal bir yeteneği var. Tamamen ihracat odaklı çalışıyoruz. Ağırlıklı olarak Avrupa ülkelerine RB-Amber markasıyla ürün veriyoruz. Bazı markalar için üretim söz konusu. Şu an yıllık 4 bin parçaya yakın bir ihracatımız var. 2016’da ise yeni bağlantılarla birlikte bunu 6 bine çıkarmayı planlıyoruz. Bizim önemli bir farkımız ise biz önce koleksiyonumuzu pazarlayıp sonra üretim yapıyoruz. Garantili üretim modeli.”

Haberin Devamı


ATLAYAN ZIPLAYAN MARKA

Nedim Örün’ün kızı Gülberk Örün’ün gelinlik sektörüne girmemesinin nedeni aslında bir yerde kendi markasını yaratma planlarından kaynaklanıyor. Nedim Örün, bu süreci şöyle anlattı:
“Kızım Paris’te kendine bir tarz benimsemiş, o tarzı da burada geliştirmek istedi. Türkiye’de çok az olan bir gruba yönelik koleksiyon hazırlamaya karar verdi. 15-35 yaş arası bayan giyime odaklandı. Burada da cıvıl cıvıl, hareketli, atlayan ya da zıplayan bir koleksiyon hazırladı. Ve böylece Poupee ortaya çıktı. Çeşitli mağazalarda bu koleksiyonlar yerini almış durumda. İhracat da var. Bugün amiral gemisi denim kumaş olsa da diğer iki markamız da her geçen gün büyüyor.”

Haberin Devamı

Bir çuvalla başladı


TÜM AİLE İŞİN İÇİNDE

Örünler Tekstil bir aile şirketi. Temelleri 36 yıl önce atılan bu şirkete zamanla iki tane daha firma eklenmiş. Nedim Örün, “Tüm aile işin içinde. Ve ilk defa ailede babadan sonra çocuklarda aynı sektörde yollarına devam ediyor. Kızım Gülberk Örün Poupee’ye bakıyor. Eşim Engin Örün gelinliğin başında. Oğlum Bekam Örün ve yeğenim Serhun Örün ise denimde satış ve pazarlamada. Bir grup şirketi olduk. Sermaye yapımızı güçlendirmek adına da sözlü olan aile anayasamız ile yol alıyoruz. Tabii bunu yazılı hale getireceğiz” diyor.


GELİNLİK FUARI’NIN KAHRAMANLARINDAN

Nedim Örün mevcut işlerinin yanı sıra enerjisinin önemli bir kısmını da sivil toplum örgütlerine harcıyor. Bugün birçok farklı şapkası olan Nedim Örün, 2 dönem Ege Giyim Sanayicileri Derneği’nin başkanlığını üstlendi. Türkiye Moda ve Hazırgiyim Federasyonu’nda da başkanlık yapan Nedim Örün, EGSD başkanlığı yaptığı dönemde başlayan ve şubatta 10’uncusu yapılacak Avrupa’nın bir numarası olan IF Wedding Fashion İzmir - Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı’nın da elde ettiği başarıda en büyük pay onun.

KISA KISA

* Nedim Örün’ün zaman zaman perakende ayağında da denemeleri olmuş. ‘Perakendeden yana kısmetim yoktu’ dediği bu alanda 3 kötü deneyim yaşamış.
* İzmir’in denim konusunda bir dönem Türkiye birincisi olduğunu söyleyen Nedim Örün, bu koltuğu İstanbul’a kaptırdığını aktardı. Örün, bu alanda İzmir’de 150’ye yakın firmanın olduğunu paylaştı.
* Nedim Örün, hem gelinlik hem de genç bayan giyimde üretimin bir kısmını kendi bünyelerinde çözdüklerini söyleyerek, “Bunun yanında bizim için çalışan 2 fason atölyesi var. Üretim artık işin kolay kısmı. Önemli olan pazarlama ve tasarım. Biz bunula fark yaratıyoruz” diyor.
* Nedim Örün, İzmir yanı sıra İstanbul’da da bir ofislerinin bulunduğunu belirtti.

Yazarın Tüm Yazıları