Trafik kazaları kader mi?

Türkiye’nin hedefi, 2020’ye kadar trafikte yaşanan ölüm ve yaralanmaları yüzde 50 azaltmak.

Haberin Devamı

Ancak mevcut durum hedeften oldukça uzak. Geçen yıl kasım itibariyle toplam 343 bin 855 kaza oldu. Bu kazalardan 154 bin 919’ünde 265 bin 446 kişi öldü veya yaralandı. Trafikte yol güvenliği için daha yapılması gereken çok şey var.
Mesude Erşan

Bu rakamları Sağlık Enstitüsü Derneği Yol Güvenliği Programı Direktörü Tanzer Gezer açıkladı. Gezer, trafik kazalarındaki ölüm ve yaralanma oranının yüzde 43 olduğunu hatırlatarak artışa dikkat çekiyor. Yol güvenliğiyle ilgili politikaların gözden geçirilmesi ve buna bağlı olarak hukuksal düzenlememizin iyileştirilmesine ihtiyaç olduğunu söylüyor. Ayrıca “Trafikte risk altındayız” diyor.



Her dört araçtan biri yaşlı



Türkiye’de, 377 ambulans ve 6 bin 192 otobüsün ölümlü ve yaralanmalı trafik kazasına karıştığı belirten Gezer, “Ambulanslarda, hasta ya da yaralılara bakmakla yükümlü sağlık çalışanlarıyla otobüslerin arka koltuk yolcuları emniyet kemeri korunmasından muaf tutuluyor” eleştirisinde bulunuyor. Ölümlü ve yaralanmalı kazalara karışan otomobillerin yüzde 25’den fazlası 1995 model öncesi araçlar.
2014’de kazalarda olay yerinde ölenlerin sayısı 3 bin 253, yaralıların sayısıysa 262 bin 193. Aslında yaralıların kazadan sonraki 30 gün içerisinde durumlarının Sağlık Bakanlığı tarafından takip edilerek raporlanması gerekiyor. Gezer’in verdiği bilgiye göre, yaralıların ölüm, kalıcı sakatlık, travma gibi akıbetlerine dair herhangi bir durum tespiti henüz açıklanmadı. Gezer, “Elimizdeki veriler, 2020’ye kadar trafikte yaşanan ölümleri ve yaralanmaları yüzde 50 oranında azaltmak gibi bir hedef belirlemiş Türkiye açısından olumlu değil” diyor.

Haberin Devamı

Emniyet kemerini sevemedik

John Hopkins Üniversitesi’nin Bloomberg Küresel Yol Güvenliği Programı kapsamında gerçekleştirdiği çalışmanın sonuçlarına göre, Ankara’da tüm yollarda emniyet kemeri kullanan sürücülerin oranı yüzde 41.9. Ön koltuk yolcuların ise yüzde 37.3. Afyon’da ise emniyet kemeri kullanan sürücülerin oranı yüzde 66.9 iken, ön koltukta seyahat edenlerin oranı yüzde 60.8’de kalıyor. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün Eylül 2014 içinde gerçekleştirdiği ulusal çalışmanın sonuçlarına göre ise sürücülerin sadece yüzde 43.6’sı, ön koltuk yolcularının ise yüzde 35.9’u emniyet kemeri kullanıyor.

Yazarın Tüm Yazıları