Dök betonu be Başkan, kurtulalım

TÜRKİYE’de yaya trafiğinin en yoğun olduğu cadde, asfalt dökülmek suretiyle estetik açıdan nirvanaya ulaşmış oldu.

Haberin Devamı

İstiklal Caddesi 20 gidiş-20 geliş bir yaya otobanıdır artık; coşkudan insan sıcaklığının kentle bütünleşmesinin timsali olan bu asfalt üzerinde yuvarlanmak istiyorum.
Kolay gelinmedi bugünlere ey okur...
1990’da araç trafiğine kapatıldıktan sonra nice müteahhit cebini doldurdu yol yapımı sayesinde hey hey de hey hey!
Emektar arnavutkaldırımlarına veda ettikten sonra hop söküldü, hop takıldı İstiklal Caddesi yıllar içinde.
Sadece son 10 yılda iyimser bir yaklaşımla 10 milyon dolar harcandı.

*

2005’te döşenen Çin granitini hangimiz unutabiliriz mesela?
Nasıl kaymış çanak çömlek patlatmıştık o “vıjjjterenköy” zemin üzerinde; gönlümde ayrı yeri, kavalkemiğimde belirgin bir izi vardır...
Granit lobisinin, Çin vesayetinin, paralel kaldırım mihraklarının bu kirli oyununa Başkan Kadir Topbaş dur demişti: “Yeter, söz yerli granitin!” diyerek.
Çin graniti kararını sanki Çan Kay Şek’in torununun eltisi vermiş gibi düşünen kitleler olarak kaldırım milliyetçiliğinin dibine vurarak karşılamıştık bu kararı: “Yaşasın Türk graniti! Yaşasın Kadir Abi’nin granit kadar sağlam iradesi!”
Kadir Topbaş “Ben tatmin olana kadar yapılacak bu cadde!”
diye net konuşmuştu.
Yerli granit de birkaç ay içinde pırtlamaya, çatlamaya, bilek burkmaya başlasa da “Kadir Abi tatmin olmuş, hem de yerli granit bu oğlum; gurur duy!” diyerek karşılamıştık gelişmeleri.

*

Haberin Devamı

Gel zaman git zaman derken “Yaklaş yanıma 2012” dediğimiz günlere vardık.
İstanbul’un kurtuluşu vesilesiyle İstiklal Caddesi’ndeki yürüyüşe (bu durumda yürüyemeyişe demeliyiz aslında) katılan Kadir Topbaş, yolda yürümekte zorlanınca yine itimat telkin eden bir demeç vermişti: “İstiklal Caddesi artık İstanbul’a yakışır hale gelecek!”
Hoş, İstiklal’deki ağaçların kesildiği günlerde de “Merak etmeyin, çiçeklerle donatacağız burayı” demişliği vardı ama biz yine de güvendik haliyle.
Geçtiğimiz mayıs ayında katıldığı bir toplantıda “Tramvay ve büyük araçlar titretiyor zemini, kalıcı çözüm üreteceğiz” dedi Kadir Topbaş.

*

Nihayet gördük kalıcı çözümün işaretini.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım Daire Başkanlığı’nın web sitesinde yayınlanan günlük çalışma raporuna göre, “Robotla Asfalt Onarım” çalışması kapsamında 120 ton asfalt dökümüyle işe başlandı.
Fikrim sorulsaydı, Taksim Meydanı’yla da uyum sağlaması bakımından şöyle bir C20 model TOKİ betonu dökülmesini isterdim.
Manzaranın güzelliğine geliniz. Taksim Meydanı bir beton gölü, İstiklal de ona akan bir beton ırmak...
Şiir yazasım geldi; o derece romantik, sıcak, çevre dostu, estetik, İstanbul’a yaraşır bir manzara. Kırma bizi, esirgeme o TOKİ’sel gri manzarayı...
Dök betonu be Başkan; hepimiz kurtulalım!

Yazarın Tüm Yazıları