İlerisi için yol haritamız hazır

TÜRKİYE dünyanın en büyük meselesi haline gelen gelir eşitsizliğinden payını bolca alıyor.

Haberin Devamı


TÜİK’in önceki gün açıkladığı 2015 Gelir ve Yaşam koşulları Araştırmasına göre, en yüksek gelire sahip yüzde 20’lik grubun toplam gelirden aldığı pay geçen yıla göre artarak yüzde 46.5’a ulaşmış.

 

En düşük gelire sahip yüzde 20’lik grubun payı ise azalarak yüzde 6.1 olmuş.

 

TÜİK’in bu araştırması bir süre önce Vakko CEO’su Jaklin Güner ile yaptığımız sohbet ile örtüşüyor aslında.

 

İlk kadın CEO olarak 82 yıllık markanın başına 2 yıl önce geçen Güner elindeki verileri paylaşıyor.


Euromonitor Lüks Ürünler 2015 Raporu’nda, sektörün 2014-2018 yılları arasında global olarak yüzde 6 oranında büyüyeceğini, Türkiye’de ise aynı dönemde bu oranın yüzde 12’ye ulaşacağını belirtmiş.

 

Haberin Devamı

Euromonitor’a göre, bunun en önemli nedenlerinden biri, üst gelir seviyesindeki grubun büyüme hızının nüfus artışından fazla olması.

 

İTÜ mezunu endüstri mühendisi olarak iş hayatına Arçelik’te başlayan, YKM’de devam ederek uzun yıllarını perakende sektörüne veren, Birleşmiş Markalar Başkan Yardımcısı Güner, stratejisini belirlerken Euromonitor gibi elinin altındaki bilimsel verileri de değerlendiriyor.

 

İlerisi için yol haritamız hazır

 

YÜZDE 27’LİK BÜYÜME

 

Zira lüks deyince akla gelen ilk markalardan biri olan Vakko’nun kurumsallaşması, daha sağlam bir alt yapıya geleceğe taşınması için yol haritası Jaklin Güner’in önceliği.

 

“Türkiye’nin bu benzersiz başarı hikâyesine, bu değerli markasına bir tuğla da ben koymak istiyorum” diyor.

 

Haberin Devamı

Dolayısıyla Vakko’nun önümüzdeki 5 yıllık stratejik planı hazır.

 

Bünyesinde 17 Vakko, 21 Vakkorama barındıran Vakko Grubu geçen yıl yüzde 27 büyümüş.

 

Güner’in deyişiyle çikolatasından kokusuna, giyimden ev dekorasyonuna lüksün dokunduğu her şeyi kapsayan marka acele etmeden, sağlam adımlarla yurt dışına açılacak.

 

“İlk yurt dışı dükkânımızı bu yıl haziran ayında turistlerin uğrak yeri olan Simi’de açtık” diyor.

 

Başka yurt dışı noktalarda bayilik ve ortaklık için görüşmeler devam ediyormuş.

 

Güner, Vakko’nun yurt dışına açılmadan bile burada yabancılara eden hizmet bir marka olduğunu söylüyor.

 

İngiltere’den dahi müşterisi olan Vakko Wedding’in örneğin, henüz turistlerin ellerini çekmediği günlerde yüzde 25-30 oranında yabancılara hizmet verdiğini belirtiyor.

 

Haberin Devamı

Elbette turizmde yaşadığımız kriz bu oranları da etkilemiş durumda.

 

32 yıl önce dünyanın ilk konsept mağazası Vakkorama’yı açan, yine 22 yıl önce PowerFM’i kurarak Türkiye’nin pek çok ilklerine imza atmış Cem Hakko yeni vizyonlara doğru yol alırken markanın ilk kadın CEO’su yanında.

 

İlerisi için yol haritamız hazır

 

KADININ GÜÇLENMESİNE BİR KATKI DA PEGASUS’TAN

 

PEGASUS CEO’su Mehmet Nane’den dün bir mektup aldım.

 

Nane, BM destekli Kadının Güçlenmesi İlkeleri platformunu destekleyerek, ilkeleri imzalayan CEO’ların arasına katılmış.
Türkiye’de bu platforma imza koyan ilk havayolu şirketi olduklarını belirten Mehmet Nane, şirketin kabin memurundan pilota, teknik ekipten pazarlamaya, insan kaynaklarından finansa sürekli artan sayıda kadın istihdam ettiklerini belirtiyor.

 

Mektubunda şöyle devam ediyor.

 

Haberin Devamı

“Kadın çalışan sayısının sürekli artması bizim için yeterli olmadı. Kadın istihdamına verdiğimiz önemi uluslararası taahhütle taçlandırmak istedik”.

 

Kısa adıyla WEPs platformu 2010 yılında BM Küresel İlkeler Sözleşmesi (UN Global Compact) ve BM Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi (UN Women) ortaklığında oluşturulmuştu.

 

 

Yazarın Tüm Yazıları