Dijital ekonomiyle tarımı buluşturdu

Haberin Devamı

BİR yanda 21. yüzyılın en önemli akımı “dijital ekonomi”, diğer yandan12 bin yıl öncesine dayanan tarım.
Bu ikisini buluşturan kişiyi aslında tanıyoruz.
Bursa’da aile şirketi Erikli Su’yu önemli bir marka haline getirdikten sonra Nestle’ye satmış olan Hasan Aslanoba.
Aslanoba, Erikli Su’yu Nestle’ye 2006 yılında sattıktan sonra şirketteki CEO’luk görevini 2012 yılına kadar sürdürüyor.
O tarihten sonra kendi deyişiyle “dijital devrimi kaçırmak istemediği” için hisselerini satarak başka dünyalara yelken açıyor.
2013 yılından itibaren startup şirketlere yatırıma başlıyor.
Peş peşe o kadar çok yatırım yapıyor ki yakınları yatırımlarını günlük izlemek “aslanobayatirimyaptimi.com” sitesini açıyor.
Startup yatırımlarına geri döneceğim önce dijital ekonomiyle tarımı buluşturma meselesinden başlayayım.
Aslanoba, Erikli şirketinde çalıştığı yıllarda Bursa’da araziler satın almaya başlıyor.
6 bin 500 dönüme ulaşan arazilerinin bir bölümünde hem Türkiye’nin en modern besi çiftliğini kuruyor, hem organik tarıma adım atıyor.
Bu arada çocukluğundan beri yeme-içme, gıda işinin içinde olduğunun altına çizmek gerek zira dedesi Bursa’nın en iyi esnaf lokantalarından Lezzet’in sahibi.
1200 büyükbaş ve 5 bin küçükbaş hayvanın yetiştiği Boğazköy Çiftliği’nde et işleme ve paketleme tesisi de var.
Aslanoba, “kırmızı ette iddialıyız” diyor.
“Çünkü hayvanlar arazide yetişen yonca, arpa, buğday, yulaf ve GDO’suz yemlerle besleniyor ve hatta klasik müzik dinliyor” diye ekliyor.
Yine Bursa’da bin 100 dekarlık Bostandere Çiftliği’nde organik ürünler yetiştiriyor.
Böyle bir ürün yelpazesi elinin altında olunca, 2014 yılında internet üzerinden siparişle taze gıdaların tarladan direkt tüketiciye teslim edilmesini sağlayan TazeDirekt.com’u kuruyor Aslanoba.
Şimdilik sadece Bursa ve İstanbul’a sevkiyat yapan TazeDirekt için Aslanoba soğuk zincir kamyonlarından eve teslim edenlere kadar kendi teslimat zincirini kurmuş.
Güvendiği çiftçilerin ürünlerini ve iyi markaları da TazeDirekt.com’a dahil eden Aslanoba’ya göre dünyada internet üzerinden taze gıda satışı hızla büyüyen bir alan.
TazeDirekt.com ayda yüzde 40 dolayında büyüdüğüne göre tespitinde haklı.
“Dijital devrime” inanmış biri olarak verdiği şu bilgi de ilginç:
TazeDirekt’e verilen siparişlerin yüzde 32’si cep telefonundan.
Hafta sonları bu oran yüzde 45’i buluyormuş.

Haberin Devamı


Melek yatırımcıların en büyüğü

Haberin Devamı


HASAN Aslanoba TazeDirekt’e yani kendi girişimine 30 milyon dolar yatırmış.
“İki yıl sonra kazançlı bir yatırım olur” diyen girişimci-yatırımcı-çiftçinin startup yatırımlarına dönersek, 2013 yılından beri Türkiye’de ve yurt dışında 70 farklı şirkete 65 milyon dolarlık yatırım yapmış.
Yatırım yaptığı şirketler arasında Bitaksi, Webrazzi, Modanisa (tesettürde dünyanın en büyük internet şirketi), MealBox, Düğün, BuldumBuldum, HotelRunner, HemenKiralık, DoktorSitesi, Etohum gibi şirketler var.
Türkiye’deki en son yatırımı otobüs firmalarının biletlerini satan oBilet.
Silicon Vadisi’ne bile yatırım yapmış olan Aslanoba startup’larla ilgili “İlk beş yıl sürekli yatırım gerekiyor. Yatırımın meyvesini ancak 5 yıl sonra almak mümkün” diyor.
Üniversilerden, genç girişimcilerden yılda yaklaşık bin projenin kendisine ulaştığını belirten Aslanoba “Türkiye’de son 2 yılda gerçekleşen melek yatırımların yarısını ben yaptım.Türkiye’nin en büyük melek yatırımcısı sayılırım” diyor.

Yazarın Tüm Yazıları