Asfalt payı dilekçesi

Okurlar sipariş veriyor: “Yol üstü ücretli otoparkları konusu tamam da... Bu ‘asfalt katılım payı’ işini bi daha yazın.”

Haberin Devamı

Asfalt payı dilekçesi

Hay hay...
Önce bi özet geçelim:
Her şey, Büyükşehir Belediyesi’nin tebligatları ile başladı.
(Bize gelen şikâyetlere göre)
100 TL ile 8 bin TL arasında değişen rakamları gören vatandaş, isyan bayrağını çekti.
Devamı mâlum...
İtiraz, tartışma hatta kavga.
*
2015 Ocak ayında, Başkan Melih Gökçek’in de yer aldığı Büyükşehir Meclisi’nden...
* Ödemelerinin, peşinde 1 yıl, taksitte 5 yıl ertelenmesi
* Erteleme dolayısıyla faiz alınmaması
* 1 yıl sonraki peşin ödemede yüzde 25 indirim hakkının geçerli olması.
* Ocak 2015 tarihinden itibaren yapılacak asfalt çalışmalarından katılım bedeli alınmaması...
Kararları çıktı.
*
Büyükşehir Meclisi’nden, TBMM’ye giden karar sonrası Ankaralılar, ‘asfalt katılım payı’nı iptal edecek bi yasa bekliyordu.
Ancak...
Bakanlar Kurulu’ndan çıkarak, Resmi Gazete’de yayımlanan -asfalt katılım payı tartışmalarına son noktayı koyan- karar şöyle oldu:
“MADDE 1- 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 86’ncı maddesi çerçevesinde Ankara Büyükşehir Belediyesi’nce tarh ve tebliğ edilerek bu kararın yayımı tarihinden önce (bu tarih dâhil) tahakkuku yapılmış olan yol harcamalarına katılma paylarının ödeme süresi;
a) Peşin ödeyecek mükellefler açısından tahakkuk tarihinden itibaren 1 yıl süreyle
b) Taksitler halinde ödeyecek mükellefler açısından yol harcamalarına katılma paylarının tebliğ tarihini takip eden yıldan itibaren 4 yıl süreyle (ilk 2 yılı ödemesiz olmak ve sonraki 2 yılda 4 eşit taksitle ödenmek üzere) uzatılmıştır.”
*
Gelelim bugüne...
Okurlar çok sayıda soru yöneltiyor.
Belli ki kafalar halen karışık.
Bu yüzden okurlardan gelen soruları Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi’nden yetkililere sordum:

Haberin Devamı

* ‘Asfalt katılım payı’nın ödeme seçeneklerinde bir değişiklik var mı?
Asfalt katılım payı, kanuna göre, ya peşin olarak ya da 4 eşit taksitle tahsil edilir. Bakanlar Kurulu kararına göre ödeme seçenekleri peşinde 1, taksitte ise ilk 2 yılı ödemesiz olmak ve sonraki 2 yılda 4 eşit taksitle ödenecek şekilde sınırlandırılmıştır.

Haberin Devamı

* Vatandaşın en çok merak ettiği soru şu: ‘Erteleme kararları öncesinde ilk taksidimi ödemiştim. Şimdi peşin ödeminin imkânından yararlanabilir miyim?’
Yararlanamaz. Sebebi şöyle: İlk başta tercihini yapmış. Taksitle ödemeyi seçenin yani erteleme kararından önce ‘asfalt katılım payı’nın ilk taksidini ödeyenin yeniden ‘Peşin ödemek istiyorum’ deme şansı yok.

* O halde hiç ödeme yapmayan, ilk taksidini ödeyen vatandaşa göre daha avantajlı...
Evet, hiç ödemeyenler şu an şanslı. ‘Bakanlar Kurulu 1 yıl daha peşin ödeme yapılabilir’ hükmü koydu. Şimdiye kadar hiçbir ödeme yapmayanlar gelip, yüzde 25 indirimle ödemelerini yapabilecekler.

* Peki şu an taksitli ödemeler devam ediyor mu? Çünkü ‘Mart ayında ilk taksidimi ödedim. İkinci taksit ise ekim ayı görünüyor’ diyenler var.
Ödeyebilir veya, Bakanlar Kurulu kararı olduğu için tebliğ tarihinin üzerinden 2 yıl bekleyip, sonraki 2 yılda 4 eşit taksitle ödeme yapabilir.

Haberin Devamı

* Vatandaşın eline ulaşan tebligatlardaki ödeme seçenekleri, erteleme kararı öncesine ait. Neye göre hareket etmesi gerekiyor? Ne yapılmalı?
Ankaralı gelecek, ‘Ben Bakanlar Kurulu’nun almış olduğu karardan yararlanmak istiyorum’, ‘Ben ödememi peşin yapmak istiyorum’, ‘Taksitle ödemek istiyorum’ ya da ‘1’inci taksidimi ödedim, geriye kalan 3 taksidimi de bu karara göre ödemek istiyorum’ şeklinde bir dilekçe verecek. Biz de onu kabul edeceğiz.

* Bu dilekçeyi yazması için nereye gelmesi gerekiyor?
Büyükşehir Belediyesi binasının Halkla İlişkiler katında asfalt katılım payı bölümümüz var. Şu an hali hazırda 15 kişilik ekibimiz bu işlemlerle uğraşıyor. Oraya gelip, dilekçesini verecek.

Haberin Devamı

Asma tavan hali duman

Asfalt payı dilekçesi

Kızılay metro istasyonunun Soysal girişinde, asma tavanın hali içler acısı. Bu manzara başkent metrosuna hiç yakışmıyor. Bir tamir veya iyileştirme var ise gereken yapılır. Böyle sürüncemede bırakmak doğru değil. Büyük kentlerde heli ki bu kent başkentse, gün içinde milyonlarca insanın kullandığı metro bakımlı olmalı.
Metin ALTAY

Yazarın Tüm Yazıları