5 ülkeye 250 milyon $

COCA-Cola İçecek (CCI), son yıllarda hızlı gelişen Kazakistan, Azerbaycan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Tacikistan pazarına 3 yıl içinde 250 milyon dolarlık daha yatırım yapmayı planlıyor.

Haberin Devamı

COCA- Cola İçecek (CCI) CEO’su Burak Başarır, Kazakistan, Azerbaycan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Tacikistan olmak üzere 5 ülkeyi kapsayan Orta Asya’ya 2 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını, önümüzdeki 3 yıl içinde 250 milyon dolarlık daha yatırım yapacaklarını açıkladı.

5 ülkeye 250 milyon $

Coca-Cola’nın davetlisi olarak gittiğimiz Kazakistan’da, yeni fabrika için Astana’daki yatırım hazırlıklarını gözden geçiren Başarır, CCI Orta Asya bölge Direktörü Osman Kazdal ile birlikte gazetecilere bölgedeki yatırımlar hakkında bilgi verdi. Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu 10 ülkede 23 fabrika ve 11 bin çalışanıyla 370 milyondan fazla tüketiciye hitap ettiklerinin altını çizen CEO Başarır, Kazakistan’daki 2. fabrikanın önümüzdeki yıl devreye sokulacağını belirtti.

Haberin Devamı


YÜZDE 30 ARTACAK


Kazakistan’ın 30 yaşın altındaki genç nüfusu ve gazlı içecek pazarının büyüme fırsatları sunması açısından büyük potansiyel vaat ettiğini kaydeden Başarır, Astana’daki yeni fabrika ile üretim kapasitelerini yüzde 30 artırarak 140 milyona çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Kazakistan’ın 2014 üçüncü çeyrek itibariyle hacim olarak Coca-Cola İçecek’in 4’üncü en büyük pazarı olduğuna vurgu yapan Başarır, Kazakistan’ın dünyada Coca-Cola büyümesine katkı sağlayan 5’inci pazar olduğunun altını çizdi. Ülkedeki satış hacimlerini 2011’den bu yana 2 katına çıkardıklarını, gazlı içecekler pazar paylarını 2011’den bu yana yüzde 36’dan yüzde 50’ye çıkardıklarını belirten Başarır, “Son üç yılda her yıl ortalama yüzde 15 büyüme başarısı yakaladık. 2014’ün üçüncü çeyreği rakamlarına göre satış hacmimiz 82 milyon ünite kasa” dedi.


3 bin kadına girişimcilik eğitimi

COCA-Cola, ‘Coca-Cola Belestery’ adlı sosyal sorumluluk programıyla Kazakistan’daki kadın girişimciliğini ve kadın istihdamını destekliyor. Program çerçevesinde iş sahibi olmayan kadınlara küçük işletmeler kurmaları doğrultusunda yetkinlik kazandırıyor. Coca-Cola, son 2 yılda toplamda 3 bin iş sahibi olmayan kadını girişimcilik eğitimleriyle buluşturdu.

Yazarın Tüm Yazıları