Edebiyatın yenilerini okuyalım

NOTOS* dergisi yeni sayısında her iyi edebiyat okurunu ilgilendirecek bir dosya yayımladı:

Haberin Devamı

“En Yeni, En Genç Yazarlar”.
Derginin o bölümünü okurken, sanırım hepimiz kendimizi bir sınavdan geçirmiş olacağız. Şu sorunun yanıtını arayacağız: Kaçını okuduk? Dosyada yer alan yazarların hangi kitaplarını beğendik?
Her alan, her tür kendini yenileyerek gelişir, ustalardan devralınan nitelikleri bugün yeniden yaratırlar. Türe tazelik, yeni bir okuma açısı getirirler.
Bir okur olarak, dosyadaki yazarların yarın varacakları ustalık aşamasının da kâşifleri olarak kendimize pay çıkarabiliriz.
Semih Gümüş, Edebiyatımızın Yakın Geleceği İçin... yazısında, dosyanın niçinini açıklıyor: “... edebiyatımızın tam şu sıralardaki verimliliğini de göz önünde tutarak, en yeni ve en genç yazarların, çoğunlukla onaylanmış, beğenilmiş, iyi okunmuş olanlarını bir dosya kapsamında bir araya getirdik. Eksiklerimiz olabilir. Onlar da elbette tamamlanır.”
Semih Gümüş, İyi Yazarlar Eksik Olmaz
yazısında, edebiyatımızın son yıllarını değerlendiriyor, yenilenme arayışlarına değiniyor, eleştiri eksikliğinden yakınıyor.
NOTOS’un dosyasının seçilme ölçütlerini de bu yazısında açıklıyor:
“Notos’un bu sayısında hazırladığımız En Yeni, En Genç Yazarlar dosyası, son dönemin yazarları arasından öne çıkanları değerlendirmeyi amaçlıyor.
Nasıl bir seçim yapmamız gerektiğini düşünürken, önce en çok iki kitabı yayınlanmış olanları ayırmaya karar verdik. Sonra da yalnızca kendi yargılarımıza bakarak değil, son yıllarda seçtiğimiz yazarlar üstüne yazılmış yazılar, yapılmış değerlendirmeleri göz önünde tuttuk.”

* * *

Haberin Devamı

DOSYA şu biçimde düzenlenmiş, yazarların yapıtlarının adı, hakkında bir değerlendirme ve biyografileri.
Her yazar hakkında yapılan değerlendirmede değişik imzalar yer alıyor.
Dosyadaki yazarlar ve kitaplarının adlarını, seçip alabilmeniz için yazıma aldım:
Murat Özyaşar–Ayna Çarpması, Sine Ergün–Bazen Hayat, Hande Gündüz–Uzun Irmak Boyunca, Neslihan Önderoğlu–İçeri Girmez miydiniz?, Bahri Vardarlılar–Şu Çay Demleninceye Kadar, Kerem Işık-Aslında Cennet de Yok–(Haldun Taner Öykü Ödülü), Özlem Akıncı-Ağaçlar Yanıyor, Mahir Ünsal Eriş-Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde–(Sait Faik Öykü Ödülü), Türker Ayyıldız-Vapurlara Küsmek–(Orhan Kemal Ödülü), Semih Erelvanlı–Bebek Arabasında Ayvalar, Şenay Eroğlu Aksoy–Evlerin Yüreği, Hakkı İnanç-Ateş Etme Silahsızım, Nazlı Karabıyıkoğlu–Olivya Çıkmazı, Mehmet Fırat Pürselim–Emanetimdeki Hayatlar ya da Acı Defteri, Irmak Zileli–Eşik, Ferat Emen–Hüsniye Hanımın Ağzı, Birgül Oğuz–Hah–(Avrupa Edebiyat Ödülü), Bora Abdo–Bizi Çağanoz Diye Biri Öldürdü-(Yunus Nadi Öykü Ödülü), Dilek Emir–Tek Kişilik Kahvaltı, Gamze Güller–Beşinci Köşe, Sinan Sülün–Karahindiba, Suat Duman–Cinayet Mevsimi, Pelin Buzluk–Kanatları Ölü Açıklığında, Melike Uzun–Kürar, Melike İnci–O Anda, Onur Çalı–Geçen Sene Doğanlar, Melisa Kesmez–Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz, Gül Ersoy–Sahilden Bostancı, Alper Beşe–Birtakım Tuhaflıklar, Gökhan Yılmaz–Biraz Kuşlar, Azıcık Allah.

* * *

Haberin Devamı

EDEBİYATIMIZDA yenileri okuyarak, bugün türlerin geldiği yer hakkında bir fikir edinebilirsiniz. Siz de bu listeye kişisel okumalarınızdan gelen bilgiyi ve adları ekleyebilirsiniz. Dergiyi aldığınızda daha ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.

- NOTOS 49, Aralık 2014 – Ocak 2015

Yazarın Tüm Yazıları