2. Çukurambar tehlikesi

Ankara’nın en yoğun bölgelerinden biri olan Çukurambar’daki düzensiz ve sık yapılaşma herkesin dilinde.

Haberin Devamı

Bir tarafta apartman daireleri, hemen yanında yükselen gökdelenler, devam eden projeler, kafeler, restoranlar, daracık kaldırımlar...
Cadde ve sokaklar işletmelerin valelerine teslim. Rahatça yürümek neredeyse imkansız.
Siyasetin kalbinde olması nedeniyle pek çok politikacıya ev sahipliği yapan Çukurambar’dan son dönemde şikayetçi olmayan yok.
Hem dip dibe yüksek katlı yapılardan hem de bölgedeki keşmekeşten yılanların Çukurambar’dan taşınma düşüncesinde olduğunu söylemek mümkün.
Çukurambar’daki durumun benzerinin yaşanma ihtimalinin yüksek olduğu bir diğer bölge ise İncek.
Dev projelerin birbirleriyle yarıştığı İncek’i bir kaç yıl içerisinde tanıyamayacağız. Birbirinden büyük siteler, rezidanslar, alışveriş merkezleri ve iş kuleleriyle kentin çekim alanların biri olacak.
Şimdiden yükselen projelere bakınca bir ahenkten söz etmek pek mümkün görünmüyor.
Ankara’nın en geniş bulvarından birine de sahip olsa İncek’in bu yoğunluğu kaldırması ne kadar mümkün, yaşayıp göreceğiz.
Büyükşehir Belediyesi ve Çankaya Belediyesi önderliğinde, oradaki proje sahipleri bir araya gelinip, dış cepheler ve çevre düzenlemesi konusunda ortak hareket etme kararı alınamaz mıydı?
Kentlerin çekim merkezlerini tüketerek değiştirmek yerine, sürdürülebilir kılmak daha doğru değil mi?
Çukurambar’da yapılan hatalar göz göre göre Eskişehir Yolu ve İncek’te de yapılıyor. Olan Ankara’ya oluyor...

Haberin Devamı

Denenmesi güzel bir de duyurulsa

Ankara Hürriyet’in uzun süredir üzerinde durduğu konulardan olan gece ulaşımında deneme seferleri halen sürüyor.
Melih Gökçek’in, ‘Bir hafta deneme süresinin ardından duruma göre devam edip etmeyeceğine karar vereceğiz’ açıklamasının ardından başlayan seferlerinin 12. günündeyiz. Bir hafta olarak açıklanan deneme seferlerinin süresi doldu.
32 hatta başlatılan seferlerin ardından, bir kesimin ‘32 hat fazla. Yolcu ortalaması düşük olsun ve devam edilmesin düşüncesiyle bu kadar hat konuldu’ eleştirisi vardı.
Bir haftanın ardından deneme seferlerinin devam etmesi ve belediyeden yapılan ‘kullanılmayan hatların tespiti için uygulamaya devam ediyoruz’ açıklaması olumlu bir gelişme.
İlk günlerde de yazmıştım, gece ulaşımının belediye tarafından duyurulması şart. Otobüslerin içine asılacak afişler bile vatandaşların bilgilenmesi için yeterli olacaktır.
Kullanılmayan hatların ve saat dilimimlerinin belirlenmesinin ve son düzenlemenin yapılmasının ardından kent içi ulaşımda önemli bir eksiklik giderilmiş olacak.

Yazarın Tüm Yazıları