Dijital devrimi anlamadınız

YouTube’un resmi partneri olan NetD müzik platformunun, yine Doğan Grubu bünyesindeki DMC Müzik’e bağlı şarkıcıların tıklamalarını şişirdiği iddia ediliyor...

Haberin Devamı

Bir polemiğe girmek ya da bizim grubun müzik şirketi ve dijital platformunu savunmak değil niyetim...
Sadece bu konu üzerinden dijital devrimi anlamayan kafalara bir şeyler söylemek istiyorum...
İrem Derici nasıl 125 milyon...
Ece Seçkin nasıl 85 milyon...
Hadise nasıl 69 milyon tıklanır diyor sevgili Mevlüt Tezel...
“İrem, Madonna mı? Madonna bu kadar tıklanmıyor... Ece Seçkin kim? Amerika’da bu rakama ulaşsa ona stadyum konseri yaparlar” diye de devam ediyor...
İşte dijital devrimi anlamadınız dediğim tam da bu...
Hâlâ Madonna’dan örnek veriyorlar...
Dijital dünya 7-24 yaş grubunun dünyası, buraya hitap edemiyorsan geçmiş olsun zaten, ister Madonna ol ister Tarkan, tıklanmazsın...
Bak Justin Bieber’a... Videoları 1 milyar 171 milyon, 400 milyon, 480 milyonlarda...
Jennifer Lopez-Pitbull düeti 800 milyonun üzerinde...
Jason Derulo’nun “Wigle”ı 560 milyonu geçmiş...
Katy Perry, 970 milyonda...
Dijital dünya böyle işte ya da Gangnam Style gibi bir balık yakalarsın 2,5 milyar tıklanmaya koşarsın...
“Ece Seçkin kim ki 85 milyon tıklanıyor” diyor Mevlüt...
Kim dediğin o Ece Seçkin’in şarkısını benim daha 4 yaşına gelmemiş kızım, “Hoşuna mı gidiyor, beni deli ediyor” diye ezbere söylüyor biliyor musun...
Bizim dünyamızdan bakınca kim dediğimiz şarkıcıları, 13-23 yaş kuşağı cep telefonlarından, tabletlerinden, bilgisayarlarından gün boyu takıntılı şekilde indirip dinliyor...
Anlamadığınız dijital devrim bu işte...
Hadi diyelim NetD kendi şarkıcılarının tıklanmalarını şişiriyor...
“Vevo”, Universal ve Sony’nin YouTube kanalı, yani NetD’nin dünya çapındaki versiyonu...
Ayşe Hatun Önal’ın “Güm Güm”ü 4 ayda Vevo’da nasıl 45 milyon tıklanıyor?
“40 milyon internet kullanıcı var, nasıl olur” dediğin Türkiye’de, “Çak Bir Selam”, Vevo kanalında nasıl 40 milyon kez izleniyor?
Dünya starlarının kliplerini yayınlayan Vevo da Ayşe Hatun’a mı torpil geçiyor...
Kavrayamadığınız dijital devrim bu işte...
Müzik dünyası başka bir yere gidiyor, biz hâlâ Açıkhava’yı bile dolduramayacak şarkıcı 80 milyon nasıl tıklanır kafasındayız...
Müzik dünyasında para kazanma, popülarite, şarkı bilinirliği-sanatçı bilinirliği parametreleri çok başka bir yere gitmiş biz hâlâ eski defterlerle yeni hesaplar yapmaya çalışıyoruz...
Son sözüm bu haberleri yapanlara değil, sanatçılara...
Kafaları değiştirin dijital devrimi yakalayın yoksa yaya kalırsınız...

Haberin Devamı


Saymayı bilenlere

Haberin Devamı

Bir iddia da şu: NetD sitesinde en çok tıklanan 10 sanatçıdan 9’u DMC Müzik’e ait diyorlar...
Sanatçıların sitelerine girip baksalar, hangi sanatçının albümünün hangi yapım firmasından çıktığını öğrenecekler...
Madem bu zahmete katlanmıyorlar, listeyi ben yayınlayayım...
İşte NetD sitesinde en çok tıklanan sanatçılar ve yapım şirketleri:
1- İrem Derici (GNL Müzik)
2- Ece Seçkin (Doğulu Müzik)
3- Hadise (Pasaj Müzik)
4- Tuğba Yurt (Emre Müzik)
5- İrem Derici (GNL Müzik)
6- Gülşen-Murat Boz (Ozinga)
7- Demet Akalın (Seyhan Müzik)
8- Sinan Akçıl (DMC)
9- Hadise (Pasaj Müzik)
10- Ravi İncegöz (DMC)
Ya saymayı bilmiyorsunuz ya art niyetlisiniz...
Keşke ilki olsaydı, hiç değilse onun tedavisi var...

Haberin Devamı


4. yıldız büyük bir üstünlüktür

18. şampiyonlukla 19. şampiyonluk arasında pek fark yoktur...
17 kez şampiyon olmakla 18 kez şampiyon olmak da öyle...
Çünkü hepsinde formanın üzerinde 3 yıldız vardır...
Ama 20. kez şampiyon olmak (her yıldız 5 şampiyonluk demek), 4. yıldızı ilk takan takım olmak başkadır.
Rakibe karşı kazanılmış büyük bir psikolojik üstünlüktür...
Şimdi Galatasaraylılar, önümüzdeki koskoca bir yıl boyunca yenseler de yenilseler de Fenerbehçeliler’e, “Rütbeni bil”, “Yıldızın kadar konuş”, “Sen 3 yıldızlısın, biz 4 yıldızlı” diyerek takılacak...
Bunu yazın bir kenara... Belki de bu psikolojik baskıyla Fenerbahçe 2-3 yıl daha 4. yıldıza ulaşamayacak...
Bu yüzden bu şampiyonluğun etkisi bir hafta 10 gün değil, en az bir yıl sürecek bir etkidir...
Bu yüzden Galatasaray’ın kazandığı 20. şampiyonluk, kazanılmış en kıymetli şampiyonluklardan biridir...
Keyfini sür Galatasaray...

Haberin Devamı

Dijital devrimi anlamadınız

Yaban’da bir gün

Şehrin göbeğinde okçuluk ve atıcılık sporuyla ilgili bir deneyim yaşayacağımı söyleseler inanmazdım...
Ama oldu...
Yaban TV Yönetim Kurulu Başkanı Melih Meriç aradı ve yeni binalarına davet etti önceki gün...
Akatlar MKM Kültür Merkezi’nin altında geniş bir yer...
Girişe büyük bir doğa sporları mağazası var... Bisikletten mataraya, kıyafetten bıçağa, çadıra aklınıza ne gelirse...
Ve burada doğa meraklılarına ilk deneyimlerini yaşayabilecekleri, antrenman yapabilecekleri bir mekan oluşturmuşlar...
Okçuluk ve atıcılık antrenmanları yapabiliyorsunuz...
Her ikisini de denedim... Okçuluktan bir parça daha iyi çıktım...
Burası Yaban TV, Yaban Store ve Yaban Tur’un bir arada olduğu bir komplekse dönüşmüş.
Yaban Tur, doğa meraklıları için hem yurtiçi hem yurtdışı turlar düzenliyor...
Mesela haziranın ikinci haftasında çocuklu ailelerle çilek toplamaya gidecekler...
Hemen beni yazın, kızımla beraber geleceğim dedim...
Yaban TV’nin stüdyosu ve ofisleri de burada...
Önümüzdeki yayın döneminde kanalın içeriğini de ciddi şekilde zenginleştirecekler...
Turkcell’le de bir işbirliğine girmişler, Platinum üyeleri Yaban’ın 7 ayrı spor dalında yaptığı faaliyetlerden faydalanabiliyor...
Yani canınız sıkıldığı zaman randevu alıp şehrin merkezinde okçuluk ve atıcılık yapabilir, Yaban Tur’un etkinliklerine katılabilirsiniz...
Yıllar önce Ufuk Güldemir’in av merakı nedeniyle kurduğu Yaban TV, sadece yayıncılık yapan küçük bir kanaldı...
Şimdi bambaşka bir hale dönüşmüş...
Ufuk Abi, görsen gurur duyardın...

Yazarın Tüm Yazıları